Společnosti

Egr ventil a deaktivace



EGR ventil – pro většinu řidičů je to jen další zkratka v dlouhém seznamu součástek, o kterých moc nepřemýšlí, dokud nezačnou zlobit. Já vlastně k těmto řidičům patřím také. Ano vím, nemám se čím chlubit. Úkol tohoto ventilu je docela zajímavý. Vrací část spalin zpět do sání a tím by se měly snižovat emise oxidu dusíků a motor by tedy měl být k přírodě šetrnější, což je za mě super myšlenka. Jenže zatímco výrobci aut a ekologické normy ho mají rádi, spousta řidičů by se bez něj obešla. Proč? Protože realita je taková, že se EGR ventil časem zanáší karbonem, začne se zasekávat a motor kvůli tomu ztrácí výkon, cuká, má horší starty nebo se rovnou rozsvítí kontrolka motoru. Nic příjemného pro pány a dámy řidičky!

Auto

A tady přichází na řadu myšlenka na jeho deaktivaci. Když se EGR vypne, motor přestane dostávat zpátky ty horké, špinavé spaliny a místo toho má k dispozici čistý vzduch. To mu prospívá, lépe táhne, má plynulejší chod a často i nižší spotřebu. Ale není to jen o té mechanice. Pro mnoho řidičů je to i psychická úleva. Konec neustálého hlídání, jestli se ventil zase nezanesl, konec neplánovaných návštěv servisu a výdajů za čištění nebo výměnu. Samotná deaktivace není ale tak jednoduchá, spousta lidí si myslí, odpojím kabel a šlus. Ale tak to není. Má to svůj postup.

Auto

Musí se upravit software řídicí jednotky, aby auto nehlásilo chybu a fungovalo bez toho, že by se EGR snažilo ovládat. Dělají to specialisté, kteří vědí, jak to nastavit tak, aby motor pracoval optimálně. Po deaktivaci si spousta lidí všimne, že auto má svižnější reakci na plyn, netrápí ho tolik studené starty a celkově je jízda příjemnější. Ano, stejně jako u DPF i tady platí, že z pohledu legislativy to není všude povolené, a každý řidič by měl vědět, do čeho jde. Ale když ti EGR dlouhodobě kazí radost z auta a ty se rozhodneš ho vyřadit ze hry, ten rozdíl prostě poznáš. Možná by jsi také měl zauvažovat na deaktivací egr ventilu.

1/5 - (1 vote)

Podobné příspěvky